|
|
                                                                              |
|
|
                                                                             |
| |

|
|
22 november 2011
Papa krijgt vandaag de eer koningin Beatrix te filmen tijdens
haar bezoek aan Petten vanwege het vijftig jarig bestaan van de
hoge flux reactor.
|
| |
| |
|
|
|
20 november 2011
Vandaag is Noralie 5 weken oud. Ze gaat erg goed en begint zelfs
heel af en toe al een beetje te lachen. Dit journaal zal vanaf
heden niet meer dagelijks ge-update worden. Voorlopig nog wel
wekelijks een nieuwtje en foto's. |
| |
|
|
|
19 november 2011
Papa en mama gaan een avondje uit in Egmond. Opa en oma passen
voor de eerste keer op. Het flesje geven gaat goed, Noralie
drinkt alle flesjes afgekolfde melk leeg. |
| |
|
|
|
18 november 2011
Mama kijkt weet wat rond naar vacatures. Papa gaat 's avonds
naar de kring van de kerk.
|
| |
|
|
|
17 november 2011
In de middag komen Gerard en Gerda op bezoek. 's Avonds komt oud
collega van papa Boudewijn. Hij blijft eten en ook nog wat
flipperen daarna. Grote zus Amie staat in de krant als winnaar
van de prinsessenwedstrijd van de Rabobank in Castricum. |
| |
|
|
|
16 november 2011
Vandaag heeft papa weer papadag. Mevrouw Goslinga komt namens de
PKN kerk op bezoek. In de middag verwelkomen we ook Han &
Lynda Lind. Mama is desondanks nog steeds w el wat grieperig.
Noralie lijkt soms al een beetje te gaan lachen. Papa monteert
een kort filmpje van de geboorte van Noralie.
|
| |
|
|
|
15 november 2011
Mama is een beetje grieperig. 's Avonds komt Maarten Beekman
Noralie bekijken.
|
|
|
|
|
|
14 november 2011
Voor papa weer een werkdag.
|
|
|
|
|
|
13 november 2011
Vandaag is Noralie precies 4 weken oud! We bezoeken de kerk in
Putten. Vanwege een misverstand gaan we er van uit dat het de
laatste zondag van het kerkelijk jaar is. Voor Noralie is het
best een stukje autorijden maar het gaat best. Na de kerkdienst
bezoeken we Edo en Joke in het oude huis van Jan. We sluiten de
dag af in pannekoekhuis de huifkar in Putten. Amie krijgt een
Nijntjespannekoek.
|
|
|
|
|
|
12 november 2011
Vandaag komt Sinterklaas aan in Nederland en ook in Castricum.
Amie en Noralie gaan mee in de optocht. Waar Noralie de pieten
nog niet echt ziet staan beseft Amie dit jaar maar al te goed
dat Sint & Piet er weer zijn. Ze is zelf ook blij dat ze
haar pietenpak weer aan kan. Ook de kerk is een groot feest.
Amie mag bij Sinterklaas op schoot en Noralie wordt door vele
pieten bewonderd. 's Avonds komen oom Ben en tante Yvonne op
bezoek.
|
|
|
|
|
|
11 november 2011
11 november is de dag dat mijn lichtje branden mag! Amie heeft
een mooie lampion gemaakt en kent het liedje goed uit haar hoofd.
Ze gaat eerst zingen bij opa & oma en nu papa toch in zijn
oude buurt is worden ook de oude buurtjes niet vergeten. Noralie
geeft de voorkeur aan melk in plaats van al die snoepjes.
Thuisgekomen mag Amie al haar snoep in haar smurfentrommel doen.
|
|
|
|
|
|
10 november 2011
Vandaag brengt oma kleertjes voor Noralie. Papa neemt oliebollen
mee voor bij de koffie.
|
|
|
|
|
|
9 november 2011
Papa heeft papadag en dat beloofd een drukke papadag te worden.
Begin van de middag komen de collega's van Esther op kraambezoek.
Ze nemen vele cadeaus mee. Daarna willen ze die flipperzolder
wel eens zien waar veel over gesproken is. Na deze gezien te
hebben spreken we af dat ze nog een keer op een avond terugkomen.
Om 16:00 worden we verwacht bij de Rabobank. Noralies grote zus
Amie heeft de 1e prijs gewonnen van een prinsessen-fotowedstrijd.
Ze krijgt een knuffel en een boek en natuurlijk de winnende foto!
Pap en mam geven toestemming voor plaatsing van deze foto. 's
Avonds komen Marjan & Thibaud op bezoek
|
| |
|
|
|
8 november 2011
Overdag Martine Rodi op kraambezoek en 's avonds komt dominee van Arkel.
|
| |
|
|
|
7 november 2011
Voor papa start weer een volledige werkweek. |
| |
|
|
|
6 november 2011
In Geesterhage deze zondag een bijzondere oecumenische dienst. Deze wordt nog meer bijzonder als na afloop
van de dienst er zich een grote groep mensen rond de kinderwagen
vormt om Noralie te bewonderen. In de middag beide opa's en
oma's op bezoek. |
| |
|
|
|
5 november 2011
Zaterdag gaat papa samen met Amie naar het Dutch Pinball Open
toernooi in Gouda. Mama beezoekt de grote Bonhoeffer reunie in
Castricum samen met Noralie. 's Avonds komen we weer bij elkaar
tijdens de verjaardag van Laila. |
| |
|
|
|
4 november 2011
Vandaag is papa weer thuis en krijgen we veel bezoekjes. Eerst
moet papa een kroon halen bij de tandarts, maar die besluit toch
de kies nog maar eens te vullen. "Dat is
goedkoper"volgens hem. Amie gaat weer naar het
kinderdagverblijf en heeft een leuke dag.Wel haalt mama haar
vroeg op want in de middag komt bijna voltallige familie Damen
Noralie bewonderen. Ook Arjan en zijn twee dochters komen langs.
In de avond komen Nicola en Baukje de familieuitbreiding
bezichtigen.
|
| |
|
|
|
3 november 2011
Papa gaat vandaag weer een dagje werken. Noralie slaapt tot zes
uur in de ochtend. |
| |
|
|
|
2 november 2011
Vandaag wordt een kraambezoekje, welke volgende week was gepland,
vervroegd naar vandaag. Voormalige buurtjes Tiny en Wilma komen
Noralie bewonderen. Ook Ineke komt langs en neemt haar
kleindochter Louis mee. 's Avonds gaan pap en mam met het hele
gezin (wat klinkt dat) eten bij restaurant het Steegje van Ben
Castricum. Ook Ben vindt Noralie een schatje. Esther moet toch
nog even wennen aan het stukje lopen naar het Steegje.
|
| |
|
|
|
1 november 2011
In de ochtend komen Nelly en Petra. Ook Amie wordt ook nu niet
overgeslagen met de cadeautjes. 's middags komen de voormalige
buurtjes Atie & Ada Noralie bewonderen.
|
| |
|
|
|
31 oktober 2011
Papa gaat werken en is thuis nog druk met een opdracht voor
MiVision. Het consultatiebureau komt op huisbezoek. Het gaat
goed met Noralie. |
| |
|
|
|
30 oktober 2011
Vandaag komen Herman & Marijke uit Brabant Noralie bekijken.
Ze nemen cadeautjes mee. Amie krijgt een muis op batterijen die
door de kamer heen rent / rijdt. Opa & Oma komen ook nog
even naar Noralie kijken. Van Anke uit Duitsland ook een mooi
cadeau. Papa brengt de gehuurde Nijntje in de voortuin
weer terug. De eerste twee kraamweken zitten erop! |
| |
|
|
|
29 oktober 2011
Vandaag wordt alles in gereedheid gebracht voor de
buurt-kraamborrel. Van buurman Hans lenen we twee sta-tafels. De
salontafel verhuist even naar de gang en al het speelgoed van
Amie gaat naar buiten. De borrel is erg gezellig en nagenoeg
alle uitgenodigde buurtbewoners komen kijken naar Noralie. Ze
vinden Noralie een schatje. Noralie krijgt veel mooie kleertjes
cadeau. Ook komen er veel kindertjes mee wat erg leuk is voor
Amie. De buurt verjongt!
|
| |
|
|
|
28 oktober 2011
Amie gaat vandaag weer naar het kinderdagverblijf. Noralie gaat
mee naar de tandarts waar papa te horen krijgt dat de beschuit
met muisjes een mooie kroon heeft opgeleverd. Daarna zie Noralie
de weekmarkt in Castricum. Papa en mama verwennen zichzelf in de
Roset met een gebakje. Op een gegeven moment vindt Noralie het
genoeg geweest en dat laat ze weten ook. In de middag is papa
aanwezig bij de begrafenis van de heer van Berkum. Bij het
condoleren komt Esther ook met Noralie. |
| |
|
|
|
27 oktober 2011
Papa opnieuw een dagje aan het werk. 's Avonds komen Richard
& Fraukje op kraambezoek. Ze nemen leuke cadeautjes mee.
Noralie gaat goed, maar werd afgelopen nacht wel om half vier
wakker, terwijl ze de andere nachten op dit tijdstip sliep. Een
luier verwisselen vindt ze maar niks en van boosheid poept ze
hem bij het verwisselen dan ook bijna altijd nog even extra vol.
|
| |
|
|
|
26 oktober 2011
Vandaag komen Elly en Triny op kraambezoek. Ze nemen vele
cadeaus mee, zo ook een grote spaarpot voor Noralie met een
beginkapitaal. Helaas bereikt ons vandaag ook een droevig
bericht: De vorige bewoner van ons huis is afgelopen
maandagavond op 91 jarige leeftijd overleden. Wij hadden die
maandag zowaar nog een kraambezoek afgesproken met ze. 's Middag
maken we met Noralie voor het eerst een autoritje. De reis gaat
naar de Makro in Beverwijk waar we inkopen doen voor de grote
kraamborrel van komende zaterdag.
|
| |
|
|
|
25 oktober 2011
Vandaag gaat papa voor het eerst weer een dagje naar zijn werk.
Dat is ook daar flink smeren aan de beschuit met muisjes. Rond
10:00 komen de collega's deze opeten en krijgt papa vele
felicitaties. |
| |
|
|
|
24 oktober 2011
Vandaag een rustige dag. Het bezoek dat in de middag zou komen
belt af. We gaan naar het winkelcentrum Geesterduin met z'n
viertjes.
|
| |
|
|
|
23 oktober 2011
Amie gaat vandaag mee naar de kerk want daar is een doopdienst.
Noralie en mama blijven thuis. Er staat een witte roos in de
kerk vanwege de geboorte van Noralie. Bij de mededelingen wordt
Noralie ook genoemd. Beluister <hier>
het geluidsfragment. Amie mag de roos na afloop meenemen alsmede
een kaart met vele namen. Diana is vandaag voor het laatst. Ze
danst nog een keer met Amie door de kamer. s' Middags komen Ilona, Ruben en
Cathelijn op kraambezoek. Ze nemen veel cadeautjes mee, ook voor
Amie. Maar eerst gaan we met z'n allen nog even naar buiten.
Noralie komt voor het eerst buiten. Amie duwt vol trots de
wandelwagen.
|
|
|
|
|
|
22 oktober 2011
Het einde van de eerste kwaamweek nadert. Amie koopt een
cadeautje voor onze kraamverzorgster Diana, die morgen voor het
laatst is. Een huis met Sinterklaas en zwarte piet. Ze kan niet
wachten tot morgen om het te geven. 's Middags hebben we
kraambezoek van Koen & Lydia. Ze vinden Noralie een schatje.
Papa heeft minder geluk met de muisjes en bijt een stuk van zijn
vulling af. Papa zingt voor Noralie 'Maantje tuurt, maantje
gluurt', en ziet zowaar een lachje. Of was het dat toch niet...
|
|
|
|
|
|
21 oktober 2011
Vandaag gaat Amie naar het kinderdagverblijf. Daar mag ze
trakteren op beschuit met muisjes. Deze vinden gretig aftrek.
Eerst wordt er lang zal ze leven gezongen. Wel blijkt Amie van
tijd tot tijd wel wat verdrietig te zijn geweest vandaag. Voor
haar is het toch ook even wennen allemaal. Vandaag komt ook de
GGD langs voor de gehoortest en de hielprik. De gehoortest gaat
prima, maar van de hielprik is Noralie duidelijk niet gediend;
dit uit zich in flink huilen.
|
| |
|
|
|
20 oktober 2011
Vandaag komt de dokter langs. Noralie wordt grondig bekeken en
gecontroleerd. Allles in orde bevonden. Papa gaat samen met Amie
alle kaartjes in de buurt bezorgen. Voor de buurtbewoners is er
een kraamborrel georganiseerd op zaterdag 29 oktober. Noralie is
al iets meer wakker overdag, hopenlijk slaapt ze daardoor langer
's nachts. We wachten af.
|
| |
 |
|
19 oktober 2011
Vandaag een rustige dag. De kaarten op de post. Papa gaat
zwemmen met Amie, zodat zij ook de gebruikelijke dingen blijft
doen. We vinden dat Noralie wel erg veel slaapt, zeker overdag.
Ze kan ook ernstig kijken. Amie moet haar nog maar eens flink
kietelen. Ook vandaag de box neergezet. Is weer een groot ding
in de kamer.
|
| |
 |
|
|
18 oktober 2011
Papa doet vandaag aangifte bij het gemeentehuis. Het vernieuwde
gemeentehuis in Castricum is nog maar net open, dus alles gaat
nog wat onwennig bij het personeel. Ook komen onze buren Hans
& Margreet langs in de ochtend. Voor Noralie nemen ze een
hele grote aap mee. Die vindt Amie ook wel mooi, maar zij krijgt
ook stoepkrijt om de stoep van de buurman helemaal vol mee te
krijten. In de middag haalt papa samen met Amie de
geboortekaartjes op in Alkmaar. Dat is schrijven en plakken
geblazen! Noralie doet het goed en Amie krijgt steeds meer
belangstelling voor haar zusje. 's Avonds kookt oma Willy
lekkere stamppot.
|
| |
 |
|
|
17 oktober 2011
Om 09:00 belt de kraamverzorgster aan; Diana van 3 jaar geleden
is ook diegene die deze keer ons 8 dagen gaat bijstaan, leuk!
Amie haalt samen met papa eem hele grote Nijntjeskrans op voor
in de voortuin. Dat betekent eerst graven om de paal te plaatsen.
Noralie begint steeds beter aan de borst te drinken. Voor het
eerst gaat ze ook in het badje. Dat is lekker warm! Totdat ze er
uit gehaald wordt, hard huilen, want dat is koud! De
geboortekaartjes zijn in gang gezet bij de drukker. Deze
maandagavond geen squashavond voor papa, maar wel komt avonds
Dennis met family op kraambezoek. Amie wordt steeds meer dol op
haar zusje. Noralie krijgt nog een voeding rond 24:00 en gaat
dan lekker slapen.
|
|
|
 |
|
|
16 oktober 2011
Vandaag op 16 oktober, de dag dat Nederland wereldkampioen honkbal is geworden, is onze dochter Noralie geboren. Ze kwam heel snel en huilde weinig. Ze heeft iets ondertemperatuur maar doet het verder prima. De opa's en oma's, tante Linda en oom David komen vandaag al langs om te kijken. Drinken aan ee borst begint 'savonds op gang te komen en ook de temperatuur loop op naar 36,9 graden.
|
| |
|
|
| |
| |
 |
|
|